IcePrincess .

Blog aku adalah arkib hati aku yang sinis dan manis.
Mari bertemu sisi aku dari pelbagai perspektif dan dimensi.
Oh, dan Alhamdulillah :) *ahem!

Ahad, 5 Jun 2011

Lemak Lemak Gedik

Assalamualaikum .



Oh . Apakah ini ?
Umi aku dah tegur , nenek aku pun dah cakap , apatah lagi kawan kawan aku dah komenn ..

Urgh !
Aku makin berkrim ! Berlemak !

Okayy senang cakap berat badan aku naek . Okayy lagi senang , aku dah gemook !


Gemook ?!!


Homaiigoddhh ..   Alolo ~ cemane nih ?
Umi cakap , sejak menjak aku balik dari SESTA cuti 2 minngu ni (merdeka kotttt haha!!! evill) badab aku dah nampak makin gemook . Grr ..

Peh-liss lah .
Aku sedang mencari punca kenapa aku boleh gemook ? eh . jap .
Ayat 'gemook' tu bombastik sangat lahh .. Okayy aku tukar jadi 'berkrim' pulakk .. Terasa lerr jugakk sedikit kecomelannye . Sikit je . Tak banyak ponn ..


*garu2 mata
Oh ya . Aku dah dapat jawapan kenapa aku semakin berkrim !! kehkehkeh
Yelahh . Mane taknye , kat SESTA sehari sampai 7 kali makan :

> sarapan pagi


> makan waktu rehat kat kantin


> makan tengahari opkosss ni laa time aq melantak berguni gunii !!! <---- melampau sangat lahh tuu


> minum petang - sape kata minum petang ni tak menyumbangkan lemak gedik ? Ya !! Aku kata !!


> makan malam ouh yang ni aku melantak bertong-tong lerr jawabnyaa !!


> minum malam - yes ini jugak turut mendermakan lemak lemak gedik untuk bertapa kat badan aku


> minum tengah malam sambil bergosip depan pintu dorm . haaa .. waktu ni lahh yang paling kritikal semua makanan ada - kerepek , biskut , kuaci , air milo , air nescafe , mihun tomyan PAMA , maggi tomyam .. argghh !!! dahh habis mengandungkan lemak2 ni semua ngan geng2 satu dorm yang laen , teros je panjat katil , zzzzzzz !!! 



See ? Macam manalahh sang lemak-lemak gedik ni tak datang bersemayam kat setiap penjuru badan aku ni kan ???


Balik rumahh pulakk , hmm .. tak payah cakap lahh .. Bukan selalu dapat rasa masakan umi kan ? so , demi membalas dendam , aq telaaan je semua yang umi masakk !!

Huuu .. Seedapp sangat ...
Sedapp jugak lemak2 degil ni makin susag untuk dihanguskan ..



Tak pe takpe . Bukak sekolahh nanti aku tau lahh nak buat ape .
kehkehkeh ...
lari2 tangkap bola softboll , lompat2 tangkap bola netball , maen kejar2 kat koridorr ngan si Melorr dorm 41 dan .. ape lagi yek ?


Argh ! Nanti lahh aku fikir !




Err .. sebenarnya ada lagi satu faktor yang menyebabkan aku semakin berkrim sekarang ni .
Period .


Yup . Asal aku kena tembak ngan tentera jepun je , nafsu makan aku semakin membuak buak . Tak tahu kenapa . Entahh laa ..
Pembawaan budak berkrim kot ? hehe



Oh ya . Lagi satu .
Ade sape sape nak boikot lemak lemak gedik yang dah bersemayam kat dalam badan aku ni ?




see ? macam mana aku tak semakin berkrim sedangkan aku makan kek pun krim sampai meliar kat muka aku ?!














NotaPenyepak : hoi lemak gedik ! mentang mentang aku biarkan aje kau bertapa kat dalam badan aku  , kau pun makin naik kepala ya ? grrr !!! memang cari maut laa kau ni lemak gedik ! siap kau nanti !! hiyarghhh !!! *dengan aksi melempang2 perut sendiri .

1 ulasan: