IcePrincess .

Blog aku adalah arkib hati aku yang sinis dan manis.
Mari bertemu sisi aku dari pelbagai perspektif dan dimensi.
Oh, dan Alhamdulillah :) *ahem!

Selasa, 28 Mei 2013

Sepetang Buat Medical Check Up Yang Buat Minda Aku Merapu ==''

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum J

Aku tau takde sesape baca blog aku so hoyeahhh aku boleh tulis benda tah pape (-__-‘)

                Hari ni aku pergi medical check up kat Hospital Rahsia. Aku dapat tawaran masuk Universiti Cambridge Oxford versi Islam kay fine merepek dalam Asasi yang mana tawaran asasi yang aku dapat tu adalah last choice aku T_T. tulah Elin sapa suruh jemari kau yang indah ni gatal miang buluh sangat pergi ketik Asasi Tuttt tu? Kan dah dapat. Takpe takpe J

                Pasti ada hikmahnya. Allah is the Great Planner J usaha usaha doa tawakal jangan lupa J

                Hari ni aku pergi buat medical check up (berapa kali nak ulang minahh??). Dari rumah dah pakai baju menutup aurat sesempurna mungkin (eh riak minah ni, riakk riakkk). Tak pakai tudung bawal sebab jarang, leceh lah nak kena pakai inner inside. Pakai shawl je, tak jarang, labuh pulak tu. Saya suka saya sukaa (kecoh minah ni kecohh). Pakai skirt labuh je, sebab bila tengok seluar jean warna putih aku dah tak macam sopan je. Yaa memanglah tak fit macam leggings atau skinny jean tapiii menunjukkan bentuk kaki aku. Lelaki nampak dan tengok, fuhh dah tercatat dosa aku, dosa lelaki yang tengok. Tu baru satu lelaki. Kalau ramai lelaki, yang India, Cina, Serani, ah cer kira. Berapa dosa dikutip setiap hari semata nak kelihatan cantik? Dahlah amalan aku baru sekangkang kera sekangkang Amoeba sp pun mungkin jugak. Persoalannya, Amoeba sp ada kaki ke?

Ok fine memang takde orang baca blog aku tapi ini reminder untuk diri sendiri jugak (pssttt minah ni kuat ngoceh)

                Yang tak bestnyaa doktor doktor yang menjalankan pemeriksaan kesihatan ke atas aku hari ni semuanya mereka yang mempunyai sperma dalam sperm duct mereka. Ah Elin, kau ni rumit betullah. Doktor lelaki, senang cerita. Toksah nak guna istilah sperm tu boleh tak? Nampak sangat kau ni ada cita cita nak jadi DOKTOR PAKAR SAKIT TUAN. Heh. Okay auta je tu.

                Doktor yang jaga medical check up hari ni lelaki. Selalunya perempuan tapi doktor perempuan tu holiday. Mengapa??? Doktor gigi, doktor X ray, (eh doktor ke?) semuaa semuaaa lelaki!!

                Bukanlah aku ni trauma lelaki. Takk. Tapi, aku tak selesa. Ya, mereka tak bersalah. Sisi su’uzhon aku je yang berlebihan. Aku rasa awkward bila berdepan dengan lelaki. Dulu aku tak macam ni. Dulu aku otai. Dulu aku putus urat malu dalam diri. Dulu aku macam dah takde maruah je bila bergaul dengan lelaki. Tapi sekarang, entah macam mana urat malu aku dah bercantum balik. Kuat. Permanent(hoii hiperbola hoiii). Natijahnya, aku selalu su’uzhon dengan setiap lelaki. Kecuali femili aku lahh. (-__-‘)

                Teruk terukk. Jumpa bekas ustaz aku dulu, aku macam kena heart attack. Perlahan lahan, aku bukak langkah kecik kecik blah dari sebelah dia. Ustaz aku pulak bila Nampak aku kelihatannya beliau seperti excited. Well lama tak jumpa bila dah jumpa tak sangka anak muridnya ni dah jadi anak dara yang sangat cantik (pffttt masuk washing machine tekan button spin sendiri). Dia nak tegur aku dengan senyum, or tunjukkan yang dia wujud, tapi aku pura pura buta. Heh. Sadis kau Elin. Masalahnya, ustaz aku tu tua 3 tahun je dari aku. Sapa suruh muda sangattt?? LOL umur dipersalahkan apekes doe??

                Ada sorang doctor ni suruh isi sendiri maklumat kita. Ada la beberapa bahagian lain yang doctor lelaki tu isii. Bila aku selak selak dan baca sambil tunggu nama dipanggil, aku ternampak :




Mengandung :


Ya

.....
Tidak 




Doktor tu tick ‘’Tidak.'’. And I was like “Whoaahhh terrer doee doktor ni tau aku tak pregnant pun. Psikik gilaaa.”

Yes. Minah ni memang masalah. Lost her mind for a while. Ntah kenapa ntah. Mungkin lupa nak sidau baju sebelum buat medical check up ni. Dan aku tanya umi aku, “Umi, macam mana doktor ni boleh tau akak tak mengandung? Hahaha.”

                Umi aku terkejut. Then tampar pipi aku. Tampar manja je. Then gelak sama sama. Nervous punya pasal. Huh. Nanti cemana lah kalau aku dah kahwin nanti.

            “Macam mana abang tau saya perempuan ori??Macam mana abang tau saya takpernah kawen 4??
Mungkin aku akan dihumban kedalam wasing machine dan di-spin 30minit tanpa henti oleh suami aku.

LOL. Okey fine Elin kau dah tersasar jauh. Angan angan jebon namanya.

                Check gigi, dapat dentist lelaki. Uwaaa.. Ni lagi satu aku tak suka. Kena baring atas kerusi alah tu depan dentist. Macam datang menyerah diri untuk diri ini diterkam begitu saja. Macam, macam yang dentist lelaki tu akan tarik kemeja dia then butang butang bertaburan diatas lantai maka terserlah bulu dada(wekk aku benci bulu dadaaa!!) dan akan menghempap aku. Watdehel kan? Imaginasi teruk betul. Padahal benda tu takkan terjadi punya, sebab ramai nurse perempuan dan ada umi aku. Elin, kau ni dah kenapa???



Doktor gigi hensem macam ni aku tak kisah :D hehe. Instead, he's my future husband LOL sila daftar diri anda ke Hospital Bahagia sekarang. Eh since when dentist duna stetoskop untuk check gigi? Kau salah gambar Elin ==''








 Kan aku dah cakap, sisi su’uzhon aku selalu sangat berlebihan bila berdepan dengan lelaki. Tapi, tolonglah faham. Aku tak sukaa aku tak sukaa walaupun perkara tu dah terjadi. Wuwuwuwu T_T

Paling terrible, bila time nak Xray tu. Dapat lagi juru Xray lelaki dari kaunter sampailah ke dalam bilik. Dahlah umi tunggu luar je, tak temankan aku. Oleh sebab aku dah pernah buat Xray sebelum ni sebab nak masuk SESTA, aku dah tau syarat2nya. Kena tanggal segala benda kat badan. Tak boleh ada unsur besi. Dah tu tak logik laa tak tanggal bra kan? Semua bra ada besi, kat kancingnyaa. Wuwuwu..

Bila Xray man tu bagitau aku :
 “Nanti awak masuk dalam bilik ni, tukar baju hijau tau.”
Angguk.
“Bukak semua baju, baju dalam sekali.”
Ah! Part ni, aku dah tak pandang muka Xray man tu dah. Aku pandang pintu. Cuba buat muka selamba rock selamba badak se-pro mungkin. Aduhai warna kulit, dah panas! Aku ada lah jeling Xray man tu, dia pun macam telan liur and stop bercakap je bila aku jelling dia.

Dia angguk, then blah. Aku tunduk je. Kenapalah mesti lelaki yang buat Xray ni?

Masa tukar baju hijau tu, aku rasa,

WARGHHH ini sangat memalukan!! Aku takpakai bra dan.. ehem, you know, bila takpakai bra maka clearlah our tits. Wadefakkk wadefakk aku menyumpah seranah masa dalam bilik persalinan tu. Terlalu malu dan marah sampai lupa nak Istighfar. Astaghfirullah..

                This is serious shit. Bisik aku. Pergh, baju hijau ni tak boleh tebal lagi ke? Takpe takpe. Penyelesain : Aku lilit shawl and labuhkan kat bahagian dada. Ni je la cara terakhir aku dalam usaha cover malu dan maruah aku.

                Bila keluar bilik, si Xray man tu pulak pi kata “Err shawl tu ikat atas. Ke atas.” And dia buat tutorial guna gaya tangan, tapi aku Nampak macam kena ikat gaya kain kapan je (-___-‘) Eh Xray man ni macam sengaja je nak tengok free show dari aku. Boleh. Nikah dulu ngan aku. Rumah besar, gaji besar, kereta besar, hati besar, cinta besar, semua kena ada. Baru aku terima. Tapi awal awal aku dah reject Xray man sebab perut dia besar. Perut besar tak termasuk dalam list suami idaman ya hahaha :D


                Aku pun terkial kial lah. Semua salah. Rupa rupanya takboleh ada kain lain yang tutup bahagian dada selain baju hijau je. Wuwuwuwu. Malu malu! Then aku kata “Jap eh, nak betulakan dalam bilik.” Xray man angguk.

                Fuhh, kali ni aku pasrah je. Aku lilit shawl aku semua keatas kepala. Takde yang terjuntai kebelakang, apatah lagi kedada untuk kaver. Memang macam lilit kain kapan atas kepala. T.T

                Aku keluar, tarik bahagian baju ke depan biar tak obvious sangat dada aku. Ahh, sekali lagi sisi su’uzhon aku terhadap lelaki datang lagi. Cepat cepat aku bergerak kearah mesin xray tu.

                Tau apa aku fikir? Aku fikir dada aku kena letak atas mesin tu, macam mammogram. Masalahnya ni bukan nak test breast cancer, ni nak Xray lah Elin!! Nasib baik tak buat lagi perangai memalukan.

                Letak dagu kat tempatnya, then dia pegang tangan aku letak kat sisi mesin tu. Time tu aku pejam mata je, nasib baik dia pegang bahagian yang beralas baju hijau, dahlah baju hijau tu lengan pendek. Tsk. Tsk. Terdedah lagi satu aurat.

                Then dia tekan belakang bahu aku biar rapat dengan mesin guna hujung jari dia. Time tu aku think positive je. “Okay Elin. Doktor ni dah biasa dah dengan perempuan. Dia dah kahwin pun dah okay? Dia dah biasa dengan breast isteri dia, dia dah biasa dengan semua ni. Jangan malu. Jangan malu. Ni semua atas dasar kerja je.”








                Ok fine dalam think positive tu boleh pulak terselit unsur unsur dalam kelambu pulak ye? Haihhh.. dah nisab dah aku nihh. ==’’




                Dah siap semua, aku rasa macam masih tak hilang lagi ketebalan kulit muka aku. Malu. Tak hilang hilang lagi.

                Kenapa? Kenapa? Dulu waktu aku buat medical check up before pergi SESTA time aku 16 tahun time tak matang lagi time kitaran haid tak menentu time mengalami zaman cikaro tanpa sedar dan tanpa sengaja, time tu lah semua doktornya adalah yang bergenitalia perempuan. So aku tak rasa malu. Aku rasa otai je.

                Sekarang, bila aku dah 18 tahun, bila aku dah dapat beza antara halal haram maruah malu dengan lebih jelas, kenapa laa pulak aku dapat doktor semua lelaki?? Wuwuwuwuwu T_T


Aku harap, nanti doktor  yang deliver baby aku adalah doktor  perempuan. Taknak dah doktor lelaki. (minah ni fikir jauh dahh.. dah nampak masa depan katanya LOL) Tolonglah, kepada sesiapa yang genius diluar sana terutama yang perempuan, jadilah doktor yang sambut baby. Lagi lagi baby aku hahaha LOL.


4 ulasan:

  1. hahahaha lawak2.. elin actually ko suke ustaz yeh.. hahaha btw ini sngt trauma pity my frend..

    BalasPadam
  2. akak pernah buat mammogram dengan doktor lelaki, dan check breast jugak dengan doktor lelaki...di klinik LPPKN...

    BalasPadam
  3. Permanent Doctor Diperlukan (Urgent!)

    Greetings !

    Kami mempunyai sebuah klinik di Pusat Komersil Bandar Sungai Long Kajang & dalam proses untuk membuka sebuah lagi cawangan klinik di Ampang. Kami sedang mencari Potential Doctors yang berminat untuk menyertai kami. Details seperti berikut : 

    Vacancy - 1 Permanent Doctor (Denai Alam) - offering RM7000/month 

    Requirement 
    - preferably doctor wanita yang peramah kerana kami ramai patient wanita & kanak-kanak 
    - doctor with valid APC 
    - flexible (boleh adapt dengan perubahan jadual klinik) 
    - high tolerance level 
    - High discipline level 

    Yang berminat boleh menghubungi Ir. Aznial Rahmat di no 012-3129264 atau email CV ke aznial@gmail.com

    Terima kasih.

    BalasPadam