IcePrincess .

Blog aku adalah arkib hati aku yang sinis dan manis.
Mari bertemu sisi aku dari pelbagai perspektif dan dimensi.
Oh, dan Alhamdulillah :) *ahem!

Ahad, 21 Julai 2013

Nasihat Untuk Diri Sendiri

Assalamualaikum.






Kerana
  Ada hati yang perlu dijaga
  Hati aku, dia, kalian sekelilingku


Kerana 
   Disetiap keperitan, kesusahan, dugaan
   Ujian yang mendatang
   Semakin mendekatkan aku padaNya
   Semakin menambah kefahaman aku
   Apa sebenarnya istilah Qada' dan Qadar






   Umi selalu ajar aku erti REDHA. 
Laptop hilang, istirjak, Insya Allah diganti yang lebih baik.
Kena pecat dari jawatan pengawas, tahun lepas, nak call umi pun tak sanggup, dengan result exam yang teruk gila terbenam ke kerak bumi, maka aku flashback balik segala bekal bekal nasihat umi.


Redha, kak.
Insya Allah, akan diganti yang lebih baik. Mungkin bukan yang sama jenis, kerana kita tak nampak.


Sentiasa SYUKUR.
Antara 4 Tali Keimanan.



Kalau kakak sentiasa bersyukur, Allah tambah lagi rezeki akak.
Jangan berat nak sedekah, jangan kedekut nak membantu.
Sebab rezeki tu semua dari Allah. Allah yang bagi kita rezeki, eh kita pulak yang kedekut, berkira sangat nak membela dan sedeqah di jalan Allah.
Nanti, Allah berkira balik ngan kita. 



Acik Uda ajar Doa Berlindung Dari Perbuatan Syirik, Alhamdulillah, senang nak hafal.
Dulu pun dah hafal, tapi tak amalkan, so tak mendarah daging. Sebab, kadangkala kita tak tahu sesetengah benda tu sebenarnya perbuatan syirik. Apatah lagi orang yang bodoh dungu cetek ilmu agama macam aku. Amalan pun sekangkan beruk.


Pernah, dulu. Aku bajet laaa whooaa aku menjaga aurat doe. Takde sape pernah nampak aurat aku.
Fine fine. Sekali, satu hari kat surau sekolah, *jap aku recall balik struktur surau. Okay takdapat.* Okay tanak cerita. Keaiban aku tuhh.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan