IcePrincess .

Blog aku adalah arkib hati aku yang sinis dan manis.
Mari bertemu sisi aku dari pelbagai perspektif dan dimensi.
Oh, dan Alhamdulillah :) *ahem!

Selasa, 30 Julai 2013

Hi AED :)

Bismillahirrahmanirrahim.

            Lately, taklah ‘lately’ sangat, actually dah lama-  almost every night aku tak tidur. Or tidur jugk, tapi just two hours. Between after solat isyak sampai pukul 10 malam, aku tidur jap then bangun then stay up memalam siapkan kerja GC. Padahal baru sem 1. Tak dapat bayangkan nanti kalau dah sem 3 kalau aku memang betul betul nak amek pure architecture siapkan segala bagai projek tu agaknya memang takde istilah tidur malam kot. Kot lah. Aku teka je. Mungkin aku akan jadi panda yang comel dan bertudung dan manis dan tiap malam main roket kertas serang rumet aku yang tak bersalah. Mungkin.

            Ada satu minggu tu, first night gila lah aku tak tidur, sambung terus kelas pagi tu, and sambung kelas petang lagi the whole day memang tak tidur, sampai malam siapkan pulak untuk presentation and report IBE dengan kawan, memang rasa nak meraung tapi sempat layan 2 muvi semata nak hilangkan ngantuk wahaha. Malam tu aku tidur around 2am until 4am JE. 2 JAM je. Bangun pukul 4pagi, teus siapkan IBE punya power point and report dia sampai pagi then pergi kelas, terus present depan studiomates. Syukur bukan aku sorang yang merana. Kawan aku pun tidur 2 jam gak. Habis kelas IBE terus pergi kelas Arab. Ahah, kat kelas ni baru aku rasa betapa seksanya tak tidur sepanjang 2 hari.

            Rasa macam kepala ni kena pukul dengan sesuatu yang keras kuat kuat. Macam kepala ni kena pukul guna kayu besbol sofbol whateverbol sambil rasa nak jatuh dari kerusi. Berpinar. And for the first time, saya minta maaf Ustaz Ghazali, saya tidur sepanjang 2 jam kelas Arab ustaz. Saya memang dah tak tahan GILA. Mata memang rasa macam berjuta badak sumbu bertenggek kat kelopak mata. Kepala dah rasa macam nak meletup. Tapi, at the end of the class, aku gagahkan diri bukak mata, nak hormat kat ustaz sikit hehe. Tapi serious, jadah haram aku tak faham apa yang ustaz ajar hari tu. Sebab aku sibuk amek gambar diri sendiri hehe.







moisturiser. selain daripada membantu mengekalkan kelembapan kulit wajah kfine takpayah promo sangatt(--'') and oso bila bendealah ni sejuk kena aircond and sapu kat muka ekceli ianya membantu aku untuk terkejut dari tidur. ibarat kena kejutan elektrik.






            Kekadang kalau dah tak sempat sangat tu, aku pakai sarung je tudung yang hari hari lepas. Malas nak iron tudung ikut kaler baju. Kalau ada masa takpe gak. Ekceli, malas dari diri sendiri gak. Tu yang kekadang macam tah pape je  aku pakai tudung kuning baju purple. Colour blocking, yakinkan diri. Hakikatnya, sangatlah aneh.

            Satu satunya kelas yang membuatkan aku, kitorang menggigil sampai jari jari sejuk gila beku adalah kelas Arab. Kelas kat Annex, air cond dia memang mantap gila direct kena kat kita. Then, sambil sambil layan Arab, aku pi buat facial treatment*lahh sangattt*. Bukak beg, keluarkan moisturiser, sapu sapu kat muka. Tapi cepat je kering  balik. Air cond dia kuat gila. Muka memang dah mengelupas and kering. Then sapu lagi moisturiser kejadah tu. Kering lagi. Sapu lagi. Kering. Sapu. Kering. Sapu. Sampai lama lama aku sendiri pening ngan bau moisturiser tu. Okay stop. Keluarkan pulak losyen. Sapu sapu losyen kat tangan. Kering. Sapu lagi. Kering lagi. Sapu lagi. Then baru aku sedar, aku dalam kelas Arab. Kata nak exempted. Tapi effort? Hmmphh. Then focus balik. Then hilang focus jap. Amek gambar dulu, posing sana posing sini guna phone A’a. Sukasukasuka^^ then ustaz Tanya, jawab. Alhamdulillah, betul J dapat “Mumtaz! Sahih! Jiddan jiddan jiddan ^^” aww! Tapi ustaz asyik salah panggil nama aku je.

            “Ya Liyana!”
            “Amalina.” --‘’



Tiada ulasan:

Catat Ulasan