IcePrincess .

Blog aku adalah arkib hati aku yang sinis dan manis.
Mari bertemu sisi aku dari pelbagai perspektif dan dimensi.
Oh, dan Alhamdulillah :) *ahem!

Selasa, 15 April 2014

Retiss dalam Studio


Bismillahirrahmanirrahim.

Kelas ED aku rasa paling banyak bebudaknya berfoya foya. Aku rasalah. Sebab aku pun turut mengalami perasaan berfoya foya tu. Tapi bila dah kena submit model esok, malamnya baru kitorang gelabah anjing siapkan model. Or even worse, siapkan presentation board ang workbook literature studies dalam satu malam. 

Menangis T_T

Baru tau padan muka hahahaha

Most likely, kitorang lebih suka datang kelas ED buat model sikit sikit and the rest siapkan dalam bilik. Ye lah tu ‘siapkan dalam bilik.’ Pffffttt.

Aku tau lah sebab aku pun sama -_-

And dalam kelas ED ni jugaklah bebudaknya suka bercerita selain studio master kitorang yang turut suka bercerita. Hi Bro Saminan J

Memanglah bangga dapat lecturer seorang arkitek yang dah banyak pengalaman kerja kat serata dunia, tapi sebab kegeniusan beliau tu kitorang tak dapat nak catch up T_T

Demand beliau sangat demand sebab nak kualiti kekekeke^^
Imaginasi beliau, kau akan terlopong. Oh, really? Haah lah, apasal aku tak terfikir design ni? Or guna design ni?

And beliau sangat suka bercerita. I mean, explanation beliau lebih dari apa yang kau nak tahu dan apa yang kau nak fahami.

And beliau galakkan kitorang kerja kat luar Negara.

“Awak nanti dah jadi arkitek pergilah kerja kat Qatar.”

“Cubalah kerja kat Dubai.”

“Orang Jerman ni kedekut. Dulu saya kerja kat Jerman, bos saya tak pernah belanja. Belanja pun sebab haritu ada delegasi dari Singapore datang, tu pun dia Cuma belanja pizza -_-“

T_T

Menangis dapat bos macam tu.

“Alaaaa diorang diorang ni, arkitek omputih ni buknnya pandai melukis sngat pun. Saya pun masa first first kerja ngan diorang tak faham apa yang diorang lukis. Conteng conteng camtu je. Ape benda? Tapi, diorang ada idea. Ada konsep. Ada design. Yang kerja lukis lukis tu kasi draftman jeeee.”

Or, kalau tak share cerita pasal architecture and design, beliau akan cerita pasal ikan. Ikan? Yup. Ikan naga, ikan arowana, kelisa, and whatsoever. And of course aku enjoy cerita beliau sebab confirm confirm aku akan immersed and confirm jugak kerja aku akan terbengkalai.

Aku tak bolehlah buat kerja kat studio. Hasil buruk nak mampus. Idea hilang. Ye lah, maybe mindset aku kot.

Talking about studiomates, gegosip tu selalu ada setipa kali kelas ED hahahaha

Macam banyak free time je khonn? LOL

Haritu duduklah aku ngan Teh, A’a, Bell, Ima, and my other studiomates. And taktau lah ada sorang budak lelaki ni suka sangat lepak kat tempat gegirl ikut sama bergosip -_-

Forshort nama dia. Of corse bukan nama sebenar hahahaha

Teh kan minat and obsess sangat ngan Redza Minhat. Redza Minhat memang hensem, no wonder Teh gila kahkahkah

Pastu dia tunjuk ah gambar Redza Minhat kat kitorang. And time tu ada Forshort sekali -_-

Hensemmmm T_T

Errr, Redza Minhat yang hensem disini, okay?

“Apasal la kau ni obsess sangat ngan dia ni. Dia kan dh kahwin, suami orang, and dah ada anak pun.”

“Aku tauuuu. Tapi dia hensem sangatttt T_T”

“Dia dah ada anak?”

“Haah.”*kecewa







“Ishhh korang ni Hanez Suraya betul la.” Sampuk Forshort tetiba sambil geleng geleng kepala.








Semua senyap. Semua terdiam. Semua pandang Forshort.





Kan dah kena dengan Hanez Suraya -_-

“Eh mana da. Kitorang puji je lah.”

“Mana ada aku kata aku nak rampas suami orang.”

“Eleh padahal kau pun minat suami orang jugak kan Elin?”

“Eh tu dulu sebelum dia kahwin.”

Hectic terus. Memasing tanak mengaku empunya badan disamakan dengan Hanez Suraya T_T
Tak tau samada nak belasah mulut Forshort atau blame retis yang sorang tu sebab rampas suami orang.

Yang penting, kalau Forshort takde, aku rasa gegosip petang tu confirm aman damai.

Dahlah tiap kali nak buat OOTD suruh gegirl yang amek gambar -_-
Pastu posing posing bajet hot T_T
Rasa nak nanges sebab tak percaya ada makhluk macam ni dalam studio.

T_T




And, dalam studio jugak ada Afghannnnnn!!

Jangan jelssss hahahaha.
Bangga sebab ada penyanyi terkenal yang sambung belajar kat UIA.
Amek course architecture lak tuuu.
Tapi baru asasi lah kahkahkah




Dalam satu studio ada Hanez Suraya, ada Afghan.

Tapi takde sapa nak mengaku jadi Hanez Suraya LOL Tu kan Cuma kerja Forshort. Tembak je mamat tu.

Uh, oh! Lupa. Ada Taylor Swift jugak. Forshort yang jumpa Taylor Swift kat dalam studio. Tapi Taylor yang ni diam diam berbisa but still mamat tu suka sakat Taylor Swift. Sumpah lawak.

“Eh, muka dia memang macam Taylor Swift ah. Korang tak perasan ke?”
Ntah apa kena ntah ngan mata dia tu


-_-



Gossip Girl :)
Gossip pasal model, hokey?
Or Hanez Suraya, bak kata Forshort -_-


psstt Afghaaaannnn!!!
and Bro Saminannnnn!!!!!




Tu haa. tu haaa Forshort yang suka menyibuk -_-



Afghan!



Forshort -_-



Forshort and Afghan. Ohh please lah jangan percaya yang nama dia tu Afghan.
 Tolong jangan percaya.



Forshort, Afghan and Din Bin Din*semua bukan nama sebenar.
kalau ada rezeki, Insya Allah Din Bin Bin nak fly pergi Perancis kot.










Adios Amigos!



6.06 pm.
Tuesday.
15.4.2014
Heaven - Ailee



Tiada ulasan:

Catat Ulasan