IcePrincess .

Blog aku adalah arkib hati aku yang sinis dan manis.
Mari bertemu sisi aku dari pelbagai perspektif dan dimensi.
Oh, dan Alhamdulillah :) *ahem!

Sabtu, 28 Mei 2016

Fit For Ego, Not For Emotion


        Since aku dah seminggu start cuti sem before masuk short sem nanti(sigh), basically I'm just living my own life. And, yeap aku dapat balik diri aku. Aku dapat berfikir dengan waras (kot.) Mungkin dengan tenang walaupun sebenarnya aku sangat malas fikir pasal benda ni semua.

       Dan ofkos I have more time knowing more about what my heart wants kan. kahkah. Selama ni aku tak taupun apa yang aku nak, apa yang aku desire, and I guess aku takdapat buat tindakan dengan betul sebab busy. aku harap aku produktif. Amin. urgh, architecture really made my life upside down.

     
      Okay so bab architecture aku tolak tepi. aku tengah holidaylahh sangat. Bye. hoho

      well people and all human beings you know what, aku baru tau. sigh. aku mengaku aku ni memang lembap. umm lembap tu yang macam lambat sedar k, bukan buffering or loading. grr. aku sangat lembap dengan diri sendiri uhuk uhuk. macam yang aku cakap, aku baru kenal and tau apa yang aku nak. yang hati aku perlu. contohnya, tidur yang banyak even waktu kena submit or esoknya crit during final project. kakaka. keperluan bhai.

     Contoh paling jelas, yang betul betul make my mind wake up is when I hang out with my besfriends. of did I say I have THREE bestfriends? yeahh we are FOUR Besties, Elin, Dyana, Eka and Alima.

      What do they said? 'Sometimes bestfriend comes in three?'

     Naahh. we come in FOURRRR. Since sekolah rendah lagi bebehh since darjah tiga kot (I think darjah 3 la kot sebab darjah1 and 2 aku tak ingat sangat macam mana boleh terjadinya our bonding hmm.)
     
     Ohh yeahh love it! they're soo nice and sengal but I ammm so glad being terencat and bongok and sengal altogether with them! It really realease everything yang selama ni dok jadi Sleeping Beauty yang terkurung dalam jiwa raga aku.

      oh okay okay back to topic. ha'a bila aku lepak ngan diorang kat kedai Wak Kurik, eh ke Wak Turik ha? (Ha'a tempat lepak budak kampung macam kitorang kalau tak kat kedai bakso 50sen (sometimes Hiq and Esah also join and makan bakso sampai hingus keluar) (Eh padahal Hiq tauke Bakso hahaha), mesti kat kedai Kurik or Turik, or library tapi aku tau diorang takminat library sebab diorang tak minat membaca tapi aku paksa gak sebab aku yang cadangkan haha atau rumah Alima atau rumah Dyana (contoh macam harini makan sambil intai skirt Dyana LOL) atau rumah Eka main mekap2 atau kebun Wak Saimin atau paling up pergi AEON Bukit Tinggi hahaha. eh haaa back to topik ish aku ni kan suka la melencong jauh ngatttt T_T

     haaa so when I with them, borak semua benda, actually more to gelak berdekah kat semua benda, diorang ni dalam sengal sengal and bongoknya and cacatnya pun still mampu buat otak aku berfikir and berkerja. and aku tau laa all this time I made my goals or point in my life wrong. hahaha. itu dari segi hati atau bahasa gelinya cinta.

      Eewww. Ewww. Eeewww. Ew. EW!

   pfftt. overlah elin suza ni hahahaih. *sigh.

   


     well basically they all know about this someone. haha. and basically one of them just dont like him, or just hate. one more just dont care, banyak gelak je and of them pulak ship me with this one. but this last one of my bestfriend really sedarkan aku yang, well he's just not worth to wait.still thank God i've moved on long ago just still clingy and cringy. hmph

     tak taulah macam mana, but tetiba je at that moment, that second, aku tetiba tersedar. aaaa camane ea nak cakap hmm.. ummm... macam kena baling ngan kayu besbol kat kepala ni, or macam terjentik sesuatu kat hati aku. haipp sesuatu tu bukan apa ea, sesuatu tu means, kesedaran (?). eh aku tak tau lah nak letak perkataan apa ergh.

    know what, he's just fit for my ego.
    Not for my emotion.

yup, basically he's just someone that I used to know.

and for my life, I realized that I do really need someone that fit enough for my emotions, to fulfill all of me. to understand me inside out, and paling penting to keep on sabar with me because I have 4 different characters. When I'm in public, when I'm with my family, when I'm with my friends, and when I'm alone. Aku rasa karakter aku bila aku bersendirian tu aku harap spouse aku boleh tahanlah. Sebab aku jenis suka cakap sorang sorang suara kuat, gelak, nangis tetiba keluar air mata even time tu tengah tukar cadar tilam, and boleh cakap depan cermin berjam lamanya with me being another character talking to me.

    But dont worry, there's no jinn with me, or inside me. and I'm healthy Alhamdulillah. It's just, based on psychology, they said my kind of characters yang suka cakap sorang sorang ni jenis yang kreatif. Amin. ahaks.

  oh no wonder tercampak dalam architecture. eh k fine takde kena mengena.


  so yeah thats right Elin, choosing someone just because hes good enough for your egos or perfect with my requirements doesnt mean he'll also perfect for your soul. nope. Ego tak bawak kemana. and know what, penat ah hadap ego ni. bosan tau tak.

     Bak kata tunang A'a dulu (Sekarang dah jadi husband A'a dah ehemm) masa keluar sama sama aku jadi thirdwheel  diorang kat Kuala Terengganu. sape suruh menyibuk kan, Shah siap tunjuk demo;
"Bayangkan ini ego," sambil ambil satu batu kat pasir Pantai Batu Burok,
"Dan campakkan ego ni jauh jauh." and dia baling sekuat kuatnya batu tu kat tengah laut.

and Elin, macam biasalah, blur kan. aku cuma pandang je batu tu melayang jauh, jatuh tenggelam kedasar laut. sambil berfikir. apa maksud Shah ea? Bukan semua orang kena ada ego ke?

and knowing myself, ego aku sangat tinggi. melangit. even my bestfriends alo said so.

then I said,
"Tapi semua orang at least kena lah ada ego untuk diri masing masing."

"Betul, tapi kalau untuk kebaikan kita sendiri jugak, apa salahnya kita buang ego kita." Jawab Shah.

 sambil aku blur sambil paksa otak aku berfikir analogi Shah, sambil tu Shah sempat sambung dating balik and selfie and bervideo ngan tunang dia (now S'a dah jadi wife dia lah. Barakallah awek!) kakaka

   so, tu lah. emosi tu yang kau akan bawak and hidup dalam kau sampai hujung nyawa kau. nak jaga emosi sendiri bukan senang, lagi lagi emosi sendiri lompong sana sini kan. need someone to fulfill and penuhkan ia. buat hati kita hangat. eww

ego? tak kemana. pentingkan ego, bahagia kau terbenam dalam longkang.

Bye.














6.19pm
Saturday
28 May 2016
Breathing - Jason Derulo.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan