IcePrincess .

Blog aku adalah arkib hati aku yang sinis dan manis.
Mari bertemu sisi aku dari pelbagai perspektif dan dimensi.
Oh, dan Alhamdulillah :) *ahem!

Rabu, 18 September 2013

Silat is Sexy.

How I define sexy?

                Yeah. How I define the sexiness of a man? Ahaha memalam ni memiang lak en aku ahaha k taklawak kfine kbye-__-‘’

                Memandangkan aku sedang menyambung pelajaran dalam subjek Architecture and Environmental Design(AED), err baru Asasi ea, belum Degree belum Master apatahlagi PhD, aku banyak laa buat research pasal architect-ture ni. Pasaipa? Sebab, eh hello seumur hidup aku tak pernahnya dalam kepala otak aku ni dimomokkan pasal kerjaya arkitek, or course architecture, or kemantapan gaji seorang arkitek, or ke-cool-an seorang arkitek, apatah lagi jodoh arkitek*ehhh jauh pergi Nampak? Ahaha kbye* tetiba je keputusan UPU haritu aku dapat offer Foundation in Architechture and Environmental Design(AED), I was like,

“WHATT?!!”

That offer was my last choice kottt (--‘’) pahal laa aku gi ngengada klik kat pilihan tu? Haaa kan dah dapat. Haaa kan dah terlopong. Haaa kan dah patahkan hati umi. Haaa kan dah terpesong dari apa yang kau cita citakan dari dulu. Haa kan dah blurr blurr bengong tatau pemende la Architecture and blablabla yang panjang sangat namanya tu. Haaa kan dah padan muka kat diri sendiri.

                Daaaan, TERPAKSAlah, yes, that time aku memang sangat TERPAKSALAH search kat Google pasal AED ni, baca la blog blog tu segala bagai, sebab siyesly weh, aku memang buta pasal course aku. Aku memang errr bodoh sikit, SIKIT je pasal arkitek arkitek ni. Thats why aku kena buat research. Kalau tak, nak harap sapa? Haisshhh. Takpe takpe. ALLAH IS THE GREAT PLANNER J

                Sampailaa aku masuk CFS IIUM, belajar kat sana even baru 2 bulan, kenal kenal and geng ngan classmates studiomates, baru aku Nampak. Subhanallah J

                Allah tak takdirkan aku dapat BioScience sebab aku tak genius. Senang cerita. Sebab aku tak terrer Math. Itu fakta. Sebab kemungkinan besar aku akan merungut pasal kesusahan course tu daripada berusaha nak fight course tu. Sebab, Allah Maha Mengetahui kemampuan otak akuJ

                Allah tak takdirkan aku dapat tukar course dari AED ke Allied Science Health sebab, same reasons gak kot. Sebab aku tak genius. Sebab mungkin aku tak mampu bawak subjek science meskipun dalam hati membentak mengatakan ‘’Science is my lifeee! I can strongly fight for Science! Alahh science tu kachanggg je!” Riak disitu. Ditambah lagi Biology aku dapat A tambah ah riak. Walaweyyy Elin jahiliyah gila kau ciss kau fikir kau Tuhan apa yang kau nak confim confirm kau dpat? Astaghfirullahalazim. Nauzubillah.

                Allah takdirkan aku dapat AED, stay kat AED, tak dapat tukar course, sebab Allah Always know the best for me. Wuwuwuwu T.T aku je yang terkadang takdapat terima qada dan qadar sendiri. Hampir je aku jadi hamba yang tak redha. Nauzubillahiminzalik. Percaya Qada dan Qadar. Rukun Iman. Apa aku sudah tiada iman? Wuwuwuwu Tanya hati sendiri, Elin.

                Allah takdirkan aku dalam AED sebab, AED banyak lukis lukis jeee ehehehe eventhough lukis lukis tu laaa yang buat aku tak tidur malam bermalam malam, yang buat aku jadi zombie comel ahh riak laaagi, even EH HELLO FIRST SEM BASIC JE PUN, LUKIS STRAIGHT LINE AND WAVY LINES JE PUN, LUKIS FLOOR PLAN, SKETCH DRAFTCHAIR JE PUNN taaapi tolonglah, mumia bergerak kot aku ni. Bukan aku je, classmates studiomates aku yang lain pun sama.

                Allah takdirkan aku dapat AED dan jatuh cinta dengan AED ni sebab, emmmm sebab Maths dia kot. Maths AED ni katanya, KATANYA yang paling senang berbanding Maths course lain. Bila aku dengar fakta tu, rasa nak menitis air mata. Sebab, Maths+Senang=HEAVEN. Ahaha tolonglahh faham aku lemah kot dalam bab mengira ni. Seriously.

                Alah, mungkin bukan sebab tu je aku dapat AED. Ada hikmah lain, yang aku belum Nampak lagi, Insya Allah. Syukur,dahlah, sekarang ni aku nak focus je, nak redha je ketentuan Allah*pergh ayat macam tunggu jodoh jatuh dari langit kbye.

                Eh, mana yang part seksinya? Ekeke^^

Aku rasa, ARKITEK ITU SEKSI. Ceh, nak kata diri sendiri seksi? LOL dari sudut  aku‘’Arkitek itu Seksi” , maksud aku- arkitek lelaki laa --‘’ eh tapi boleh gak assume diri sendiri ni bakal seksi. Sebab bakal arkitek . muahahahaha Insya Allah.

                Tu salah satu aku define seksi. Arkitek=Seksi. Tapi tangga yang bawah bawah ah. Kbye.

                Aku tanya Anati, one of my roommates, “How you define sexy in a man?”
“Long hair, and an orphan!” mata bersinar sinar gila. That’s how she define sexy. Jap. Long hair? Sexy? Boleh kot. Cerita My Boss My Hero tu hero dia rambut panjang and, sexy. Anati tengok cerita tu tak berkelip mata.
                “He’s too SEXY!” kbye Anati ahahaha.
Orphan? Celah mana seksinya kat orphan tu? Ntah. Itu dari pandangan dia.
               
                And how I define sexy?

SILAT.

                Omg omg. Tologlahhh sekali je aku Nampak ada lelaki buka langkah silat, bukak kekuda, aku dah rasa nak mengalir air mata. Tu baru bukak kekuda. Kalau dah siap lompat lompat, serang lawan, tepis, elak, wuwuwuwu tolong pitamkan aku disitu jugak sebab tak kuat dah nak menanggung penderaan emosi.

                Akuu.. cis, tak boleh ah. Silat merupakan tangga teratas aku definisikan seseorang lelaki itu sebagai seksi. Seriously. Dari dulu. Tak mampu diganggu gugat. Dulu masa kat Batam, tengok adik aku belajar silat, dengan guru silatnya, whoahh rasa macam nak pura pura hysteria kat situ jugak sebab terlalu banyak SEXY GUYS.

                “Ehh tu seksi!”
                “omnomnom tuu diaaa seksi gilaaa!”
                “Perghh seksi siott yang kat depan tuu.”
                “Eh kat tepi tu pun seksi gak ahahaha.”*lempang diri sendiri

Lagi lagi yang ajar silat tu super duper tinggi, TAF TAF TOUGH omg omg, pandai silat, pandai baca Al Quran, pandai azan, wuwuwu kenapaalah seksi sangat? Kenapa dia guru silat adik aku? Kenapa dia hensem sangat? Pakej kott. Plus, dia belum kahwin. Rasa macam, kenapaaaaaa lah aku jumpa makhluk seseksi dan sesempurna dia? Kenapalah dia orang Indonesiaaaa? Kbye.

                Argh seksi sana, seksi sini, hati yang seksa tau tak T.T

                Aku daftar masuk kelas silat. Silat Cekak. Ah, cer teka apa aku buat setiap kali pergi kelas silat? Aku belajar silatlahh (--‘’) takda makna nak ushar ushar students yang pandai silat tu. Gelap kot. Nak Nampak apa? Lagi lagi aku rabun (--‘) aku masuk kelas silat sebab aku nak ada ilmu mempertahankan diri. Ini fakta. Bukan sebab nak cari calon suami pandai silatß ahaha kantoi dahhh.

 TAAPI, main reason, sebab aku nak angkat budaya, tradisi Melayu. Silat, bukan taekwando, bukan judo, bukan karate. Sebab, “Jangan harap ahh Elin nak tunggu bulan jatuh ke riba dapat jodoh pandai silat. Baik kau sendiri yang belajar silat. Nanti kau jatuh cinta dengan diri sendiri, ianya sangat membantu meningkatkan keyakinan diri ahahaha percayalah cakap diri sendiri ni^^” Haaa sebab tu ah.

Tapi, kalau setakat pandai silat je tak cukup seksi.

Pandai baca Al Quran. Tajwid, makhraj, alunan, sempurna! Sempurna seksinya ahaha miang^^ k simbah asid kat keyboard ni sebab taip yang tahpape-_-‘’

 Ya Allah, ada ke insan seseksi  ini di Malaysia? Pandai silat, pandai baca Al Quran, merdu suaranya bila mengalunkan ayat Al Quran, pandai azan, ada ke? Aku dah jumpa sorang, tapi kat Indonesia. Yang guru silat asad adik lelaki aku tu ah. Dahlah hensem, tinggi, taf, pandai silat, pandai baca Al Quran, pandai azan, pergh puji melebih Nampak? Zina hati weyy. Bukan yang halal weyyy sedar sikit wahai Elin Suzaaa!

Ada yang cakap, seksi tu

“Bila lelaki bersukan, peluh tu yang buat seksi.” Ewww peluh kott. PELUH. Tak geli ke?
“Lelaki pandai main piano damn hot sexaayyy!” piano? Cliché.
“Lelaki taf ketul ketul six pack.” Adik lelaki aku ada sick pack asal aku tak rasa dia seksi pun? -_-‘’


                Setiap orang, pandangan masing masing.  Perempuan seksi?
                Perempuan seksi= perempuan negro rambut kerinting kembang bibir tebal pakai tank top with short pant pakai selipar berjalan kat crowded orang ramai. SEXY ENOUGH!^^

                Seriously, bukan kutuk. Tapi, seriously aku rasa itulah SEKSI. Seksi bukan muslim lah.


Kalau perempuan muslim, macam mana aku nak define dia seksi? Lirikan mata? Leretan bibir? Entah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan